Retourneren

We hopen natuurlijk dat je tevreden bent met onze producten. Voldoet een product helaas toch niet aan jouw verwachtingen of heb je na het voltooien van je klus iets over en wil je het retourneren? Dat kan, tenzij het een speciaal op maat gemaakt artikel is, zoals een (terras)overkapping, kunststof plaat, wandpaneel of EPDM dakbedekking. Deze vallen namelijk volledig buiten het recht van retour. Je kunt een product zonder opgaaf van reden binnen 30 dagen tegen betaling retourneren. Na ontvangst storten wij het aankoopbedrag terug.

Om een snelle en correcte afhandeling van jouw retourzending te regelen hanteren wij een retourprocedure. Deze bestaat uit twee soorten retour-afhandelingen, te weten:
1. Recht van retour binnen 30 dagen.
2. Retour van een product i.v.m. garantie aanspraak.
 

Retourprocedure 1: recht van retour binnen 30 dagen

  • Vraag een retourformulier aan via klantenservice@xxldirect.nl en vermeld hierbij de reden van retour. 
  • Vul het retourformulier volledig in (deze wordt per e-mail toegezonden). 
  • Let op, de retourzending dient te voldoen aan de volgende voorwaarden:  
1. Alle producten verkeren in nieuwstaat.
2. Alle verpakkingen zijn onbeschadigd.
3. De producten dienen, in de originele verpakking, degelijk verpakt te worden in een stevige kartonnen doos.
4. Het pakket dient voldoende gefrankeerd te zijn; onvoldoende of niet-gefrankeerde retourzendingen worden niet aangenomen.
5. Let op: speciaal op maat gezaagde of gesneden artikelen, zoals (terras)overkappingen, kunststof platen, wandpanelen, EPDM etc. vallen volledig buiten het recht van retour. 

 

De kosten voor de retourzending en de risico's zijn volledig voor rekening van de koper. Je dient dus zelf de retourzending van zowel pakketten (met pakketdienst) als grotere zendingen (met speciaal vervoer) te verzorgen. 

Terugbetaling

Als het geretourneerde product voldoet aan bovenstaande voorwaarden, zullen wij zo snel mogelijk het aankoopbedrag terugstorten op jouw bank- of creditcardrekening. Je krijgt per e-mail een creditnota opgestuurd. Voldoet het geretourneerde product niet aan deze voorwaarden, dan zal het aankoopbedrag niet of slechts gedeeltelijk gecrediteerd worden.

 

Retourprocedure 2: retourneren i.v.m. garantieaanspraak

Als een door jou gekocht product defect raakt binnen hiervoor geldende garantietermijn, dien je de volgende procedure te volgen:

  • Meldt het defect via de mail (klantenservice@xxldirect.nl) en voeg enkele foto's bij als bewijs.
  • Afhankelijk van de oorzaak van het defect, zal de retourprocedure met je besproken worden en komen we tot een oplossing.


Opnieuw leveren

Als het geretourneerde product onder de garantievoorwaarden valt, zal er eenzelfde product of een gelijkwaardig nieuw product geleverd worden op kosten van XXL Direct.